فراتر از زندگی...!

یک امروز، ارزشِ دو فردا را دارد...

فراتر از زندگی...!

یک امروز، ارزشِ دو فردا را دارد...

پرنده فقط یک پرنده بود...

پرنده گفت:« چه بویی، چه آفتابی، آه

بهار آمده است

و من به جستجوی جفت خویش خواهم رفت.»


پرنده از لب ایوان پرید،مثل پیامی پرید و رفت


پرنده کوچک بود

پرنده فکر نمیکرد

پرنده روزنامه نمیخولند

پرنده قرض نداشت

پرنده آدم ها را نمیشناخت


پرنده روی هوا

و بر فراز چراغ های خطر

در ارتفاع بی خبری می پرید

و لحظه های ابی را

دیوانه وار تجربه میکرد


پرنده، آه، فقط یک پرنده بود

                                                                                       *فروغ فرخزاد*

نظرات 6 + ارسال نظر
احمد جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ http://todaysport.ir/

سلام و خسته نباشید من به تازگی سایتی را زدم خوشحال میشم که نظزتون را درباره سایتم بگی و من را راهمایی کنی

سلام
ممنون که به ما سر زدی
سایتت خیلیی خوبه مخصوصا واسه امثال من که ورزشی هستن بسیار مفیده!
حتما بازم بت سر میزنم

شیوا دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ http://just-kiss.blogsky.com

ممنون از لینک
ومحبتتون
شما هم لینک شدید

ممنون مرسی...

نازنین چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
جالب بود، بنظرم گاهی بهتره اصلا فکر نکرد!
مثلا به این فکر نکرد که نمیشه یا نمی تونم...
خیلی وقت پیش یه مطلب جالب که توی مصاحبه ی یه ورزشکار معروف که تو رشته خودش اول جهان بود خوندم!(مسی!فکرکنم شماپسرا خوب بشناسین!) بهش گفتن: تو چه جوری با وجود شرایط نامناسب فیزیکی و ریزنقش بودنت تونستی به اینجا برسی؟ اونم گفت:تو آرژانتین یه زنبوری هست که بهش میگن زنبور مودار! این زنبوره بخاطر موهای زیاد اصلا قابلیت پرواز نداره!ولی چون به این فکر نمیکنه که نمیتونه پرواز کنه،پرواز میکنه! میگفت:منم به این فکر نمیکنم نمیتونم!

سلام
ممنون ...
خب با حرفت موافقم که اصلا نباید فک نکرد ولی نه در همه موارد!!
مثلا همین مثالی که زدی نمیشه همیشه به این فکر کرد که میتونم منظورم اینه که فقط فکر کردن مد نظر نیس! اون تلاش و آمادگی و علاقه که واسه اون کار خاص داریم خودش خیلی مهمه! مثلا یه نفری اصلا به دروس حفظی علاقه مند نیس خب نمیتونه به خودش بقبولونه که رشته انسانی واسش خوبه!!
ولی خب خودم به این جمله خیلییی اعتقاد دارم
ممنونم از نظرت...

نازنین پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام منظورم این نبود که فکر نکرد منظورم این بود که به نتونستن فکرنکنیم چون زودی نا امید میشیم
وقتی ام نا امید بشیم تلاش نمیکنیم!
خب آدم برا چیزی که بهش علاقه داره تلاش میکنه و به نتونستن فکر نمیکنه دیگه
برای مثال منم به ریاضی علاقه ای ندارم واصلا دوسش ندارم ولی باید پاسش کنم پس به نتونستن فکر نمیکنم تا ناامید نشم و با تلاش قبول شم پس اولین قدم شد: فکر نکردن به اینکه نمیتونم" یا همون جمله معروف خواستن توانستن است!‎آدمی با فکر و علاقه میتونه آمادگی و شرایطشو عوض کنه البته در صورتی که بخواد! بحث اصلی من فقط این بود که: وقتی واقعا علاقه داری و میخوای کاری رو شروع کنی انقد فاز منفی به خودت ندی که نمیتونم!

سلام
آهان منم منظورم همین بوود
جمله آخرتو حسابی هستم

شیوا شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ق.ظ http://just-kiss.blogsky.com

میسی قشنگ بود
و
میسی بهم سر زدی

ممنوووونم...
خواهش میکنم

شیوا سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:09 ب.ظ http://just-kiss.blogsky.com/

ممنون
خیلی زیبا بود

پرنده روزنامه نمیخواند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد